My Box

Temat: naped przedni sie nie zalacza
Kolego "zdeterminator", widze ze tak jak inni masz problem z przednim napedem , sprzegielek poszukaj na http://www.rajdy4x4.pl/
a konkretnie: http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/37/262.html

mam je zalozone katuje w terenie musso dosyc czesto i nie widze problemu z zalaczaniem ich jak nie którzy marudza ,poprostu zjezdzasz z asfaltu i odrazu je zalaczasz na piastach a 4H mozesz wlaczy pózniej chodzi tylko o to zebys nie mosial wlaczac ich jak juz bedziesz siedzial w blotku i nie bedziesz mógł otworzyc dzwi [przezyłem to!-masakra!]
Tez chcialem ratowac swoje podcisnieniowe pojechalem do zaprzyjaznionego klubu 4x4 i stwierdzilismy przy przebiegu auta 170tys km ze do wymiany :
wezyki podcisnieniowe
zimeringi jak sie nie myle 4 szt
lozyska tez nie jedno

i dalej nie bedzie pewnosci ze mysl techniczna koreanczyków bedzie dzialac bo wystarczy ze masz lekko wypracowana vacu pompe lub inna nieszczelność ukladu podciśnieniowego i juz koszty ida w tysiace !!!!
PS:
a w 30 minut to nawet amator na blokowym parkingu zamontuje AVM i juz moze ruszac w blotnisto-bagienną przeprawe.

POZDRAWIAM I SLUZE POMOCĄ
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=93



Temat: Korando - problemy i problemiki....
nie trzeba zdjac koła po prstu skrec kierownica schyl sie i powinienes dostac do przeguba od strony wewnetrznej piasty. A co do awari to najczesciej były awarie podcisnieniowych sprzegiełek, ktore nie załaczały napedu przy piastach. Skojarzyło mi sie to z buczeniem bo ja mam reczne avm dedykowane do musso/korando i jak sa tylko przestawione na 4x4 to w aucie jest dosc głosno. Jak nie masz pedału sprzegła to nie wiem szukaj innego specjalisty poszukaj moze cos znajdziesz w dziale musso bo mechanicznie sa takie same Jutro wzuce zdjecie jak to wyglada mowa tu o zdjeciu blaszki przy baku. Wyjmij bezpiecznik ABS i próbuj tak pochamowac czy jest lepiej czy nie. Niestety mam ale na aucie w maju bede muslał a załozeniu nowych bo dopiero bedzie przeglad.
A jeszcze jedno nie właczaj napedow na asfalcie bo mozesz uszkodzic reduktor badz most przedni.A korando były piecio drzwiowe
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=949


Temat: Musso a inne
KOLEDZY nie mam co prawda fotek ale w ta sobote cuda wyprawialem na bagiennych terenach i jestem zadowolony naprawde MUSSO to niezly tema i niech nie gadaja ze Patrol czy cos podobnego to klasa nr 1 bo ma taka sama moc i ciezar w wersji 5 cio dzwiowej i tak samo jezdzi w terenie ,Ja sie na swoim kilka razy zawiodlem koledzy z klubu musieli mnie wyciagac ,ale problem lezy w oponach bo sprzegielka juz mam reczne AVM.
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=95


Temat: Problem z napędem przednim.`
Witam

Jak założysz sprzęgiełka manualne to załączasz nape tak jak do tej pory w aucie gałeczką a wychodzisz tylko z auta żeby załączyć sprzęgiełka w piastach przednich.
Po za tym słyszałem że naprawa oryginalnych sprzęgiełek to jest walka z wiatrakami,bo po na prawie one wcale długo nie działają,te uszczelniacze przedmuchiwanie rurek itd.
Jest teraz artykół w magazynie "OFF ROAD PL 4X4" o sprzegiełkach właśnie super opisane wszystko kupiłem wczoraj i przykładem są sprzęgiełka WARN warto poczytać.
I jest dużo o sprzęgiełkach sterowanych podciśnieniowo jak w np. MUSSO i też piszą że wymiana na manualne likwiduje problem że napęd raz jest a raz nie.
Na manualnych jest zawsze załączasz w aucie wychodzisz na zewnątrz i załączasz w piastach przekręcając pokrętło z 4X2 na 4X4 (AVM) lub z FREE na LOCK (WARN)
i cieszymy się z napędu 4X4.
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=245


Temat: Problem z napędem przednim.`
Witaj najprostrzym rozwiazaniem jakie ja zrobiłem by sprawdzić napedy jest podniesienie całego musso na klockach drewnianych by zadne z kół nie dotykało gleby w twoim przypadku przód dotykał gleby i dlatego nie wiadomo do końca czy działa czy nie i odpal sobie auto przeżuć na 4h i jedyneczka i ruszasz stojac na klockach nigdzie nie pojedziesz a kumpel powie ci czy przód sie kreci czy nie u mnie raz zaskakiwał a raz nie założyłem wiec Warna i z głowy działa ale to inna bajka...
Drugie rozwiazanie jakie podpowiadam kumplom to załącz 4h wszystkie koła dotkają gleby połóz się pod musso i pokrec tylnym wałem przedni tez bedzie się kręcił potem przejdz pod półosie i pokrec nimi na 4h oczywiście nic nie zmieniając i zobacz czy pokręcisz je na luzno jak tak to znaczy ze sprzęgła ich nie spinają i znasz już problem sa nim wtedy sprzegła to proste jak bys miał manulne Warna czy AVM to ustaiajac je w 4x2 robisz to samo i wały się krecą półosie tez bo sa lużne i nie spiete recznie je przekręcisz tylko a zapinajac na sprzęgiełkach 4x4 wały sie kreca ale juz kompletnie z półosiami przednimi.

A kolego Misiek co do sprzęgiełek cisnieniowych to moge ci je odstapić bo po założeniu warna nie ma mozliwosci powrotu na cisnienie z racji odcinania tuleji półosi...
Także zaproponuj coś w ramach kolezenskiej transakcji klubowej.
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=245


Temat: Trwałość przedniego napędu koreańczyka
Witam AVM to kaszana i nie zakładjcie tego sugestia wyjadaczy 4x4 która ja też przerobiłem na forach OFF ROAD kupcie sobie WARNA 29091 ja go własnie ściagnołem z USA przez ebay.com trwało to 7 dni i mechaniczne super sprzęgiełka piast przednich po niewielkim dopasowaniu działaja bez zarzutu... Koszt z przesyłką samolotem do zapłaty 540zł są chromowane i wygladają rasowo z 31 calowymi oponami pirelli scorpion a/t.
Służę wiedzą bo sam to zakładałem i taka przeróbka jest banalnie prosta a wymontowanie orginalnych sprzegiełek cisnieniowych które tez są Warna trwa banalne 30min i macie zamontowane mechaniczne sprzęgiełka orginalnego Warna firma królujaca w gadzetach OFF ROAD 4x4.
Pozdrawiam wszystkich włascicieli MUSSO to SUPER AUTO 4x4
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13


Temat: Trwałość przedniego napędu koreańczyka
[quote="MUSSOART"]Witam AVM to kaszana i nie zakładjcie tego sugestia wyjadaczy 4x4 która ja też przerobiłem na forach OFF ROAD kupcie sobie WARNA 29091 ja go własnie ściagnołem z USA przez ebay.com trwało to 7 dni i mechaniczne super sprzęgiełka piast przednich po niewielkim dopasowaniu działaja bez zarzutu... Koszt z przesyłką samolotem do zapłaty 540zł są chromowane i wygladają rasowo z 31 calowymi oponami pirelli scorpion a/t.
Służę wiedzą bo sam to zakładałem i taka przeróbka jest banalnie prosta a wymontowanie orginalnych sprzegiełek cisnieniowych które tez są Warna trwa banalne 30min i macie zamontowane mechaniczne sprzęgiełka orginalnego Warna firma królujaca w gadzetach OFF ROAD 4x4.
Pozdrawiam wszystkich włascicieli MUSSO to SUPER AUTO 4x4[/quote Ale trzeba je załaczyć wysiadając z samochodu i przekrecając przy kolach? To niezbyt wygodne np.stając w głebokim błocie. Wiem ze napewno sa o wiele trwalsze . Co musiałes przerabiać ?
napisz dokładnie jak działaja jak załaczyć i wyłaczyć napęd ?
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13


Temat: Musso problem z napędami AVM Proszę o radę
Witam
Jestem nowy na forum i nie wiem czy w dobrym dziale piszę ale mam problem z napędami w moim Musso. Musso 2,9 D automat rok temu zastąpiłem załączanie napędów z podciśnienia na ręczne sprzęgła AVM i nie było problemu aż do weekendu gdy znowu pojawiły się złowrogie kontrolki na desce 4H 4L co oznacza awarie to samo co przed wymianą na AVM postanowiłem wszystko rozebrać wyczyścić sprawdzić zaślepione przewody od podciśnień i tak też uczyniłem po złożeniu odpaliłem i wszystko ok napędy znów zaczęły działać pojechałem na test i wyłączyłem gdy chciałem je załączyć ponownie du.. przełącznik w pozycje 4H i nic się nie włącza nie wiem co robić co może być przyczyną Proszę o pomoc z góry dziękuje
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1343


Temat: Toczenie
Odnoszę wrażenie że mój Musso bardzo źle się toczy - tzn szybko zwalnia po wypuszczeniu na luz.
Mechanik poprawił zbieżność i rozkłada ręce - ten typ tak ma... Czy naprawdę tak ma ? Mam porównanie z dużą i ciężką maszyną - MB Sprinter. I taki Sprinter toczy się duuuuużo lepiej od Musso.
Co jeszcze można poprawić? - koła po podniesieniu obracają się lekko, sprzęgiełka AVM odłączone, przednie łożyska niedawno wymienione. Opony w standardowym rozmiarze.
Miał ktoś taki problem? czy faktycznie ten typ tak ma ?
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1358


Temat: OFF-ROAD
Witam ....
długo mnie nie było na forum a to z braku neta
kolega pisze czy to sie nadaje do off roada , pewnie ze tak a nawet jestem milo zaskoczony , uzywam go prawie ekstremalnie ,robie czeste wypady w tereny: duze podjazdy i zjazdy i tez bloto
najwazniejsze to: osłona pod podwoziem bo mozesz cos stracic i sporo zaplacic i sprzegla najlepiej manualne ja mam avm i opony u mnie komplet na drugich felgach opony wrangler cos a agresywnym bieznikiem typu sahara lub mud nie nadajace sie do jazdy po asfalcie a na asfalt all treiny i masz 100% terenówke ale nie przeginaj bo jest duzy i ciezki , koledzy z kluby patrola gdzie serwisuje swojego musso 2,9td
do wyczynu maja suzuki samuraje idealny do terenu
moje musso czeka na podniesienie do góry i wyciagarke ,ale rozgladam sie za musso 3,2 benzyna i swojego sprzedaje bo brakuje mi mocy na asfalcie a duzo jezdze po czarnym 100 -200km dziennie a i dopiero ten nowy nabytek doczeka sie tych przeróbek
ale sprzet jest godny uwagi i nie doceniony a z patrolem to jest tak jak z vw i audi - fanatycy przecież sa wsród nas uzytkowników innych marek
POZDRAWIAM I ZYCZE FAJNEGO SZALENSTWA W TERENIE !!!!!!!!!
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=137


Temat: Musso - ile w niego już wsadziliście kasy??
Tylko prośba nie popadnijmy w skrajność, mamy w większości stare samochody o dużych w miarę przebiegach i dużym stopniu zużycia wielu elementów.

Ważniejsze jest kwestia ile kosztowały naprawy, które nie były czysto eksploatacyjne. Pisanie o wymianie klocków, tarcz, wycieraczek, uszczelek jest nie na miejscu. Bez względu na auto to trzeba robić co jakiś czas.

A wracając do tematu z rzeczy niespotykanych padło mi raz ciśnieniowe gaszenie silnika (~200zł) i raz sprzęgło wiskotyczne od wentylatora chłodnicy. To ostatnie, jako że się trochę silnik przygrzał, wiązało się to z nową uszczelką pod głowicą + planowanie głowicy (wszystko ~2000zł). Padła mi też antena elektryczna (~280zł). Zepsuł się też mechanizm wycieraczek przód (~100zł). Chłodnica klimy wytarta przez wiatrak kosztowała ~400zł.

Z dodatków nabyłem zawieszenie Old Man Emu za ~3000zł, snorkel za ~1500zł i sprzęgiełka manualne AVM ~800zł, drążki HD ~200zł

Dwa razy w historii była wymiana tarcz i tarczo-bębnów + klocki i okładziny - zaliczam do eksploatacji, nie wyceniam
Na początku mania Musso serwis kroił ze mnie co chwilę za wymianę uszczelniaczy załączania napędów kilka razy po ~400zł (wymieniłem na manualne i się skończyło)
Raz tłumik końcowy - też eksploatacja, nie wyceniam
Co 10tys. filtry i oleje, nie wyceniam
Gumy w zawieszeniu, łączniki stabilizatora i takie tam duperele też wymieniałem, bo czemu nie. Jak się jeździ po dziurach to się ma za swoje - nie wyceniam również.
O i opon kilka kompletów miałem różnych, najlepsze są ostanie Kumho KL-71 !!!

No i wiem, że kiedyś przyjdzie kolej na turbinę ~2000zł ...
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=220


Temat: naped przedni sie nie zalacza
Ja w swoim musso przerobilem sprzegiełka na manualne AVM dostepne chociazby na http://www.rajdy4x4.pl i teraz nie mam problemu wiem za jak przekrece to napewni sa wlączone
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=93


Temat: Trwałość przedniego napędu koreańczyka
Witam kolego sprzegiełka warna króluja nad standardowymi w musso chociażby tym iż w zaspie lub w najmniej oczekiwanym momencie kiedy własnie sie zakopałeś albo wpadłeś w rów załaczasz 4H a przód wzioł sobie wolne bo przylgnia nie trzyma ciśnienia lub przewodzik czy trójnik od powietrza wzioł urlop
Ja to własnie przerobiłem mieszkam za miastem i tak naprawde nie wiadomo kiedy napęd odmawia posłuszeństwa...
Warna załaczasz rzeczwywiscie wysiadajac z samochodu a potem przełacznikiem 4H lub 4L by zabawe 4x4 zacząć... Ale załaczasz zawsze przed zakopaniem się w błocie po szyby gdyż musso z racji swoich napedowych rozwiazań nie zaleca jeżdzenie 4x4 po czarnym i suchym bo nie ma centralnego mechanizmu róznicowego i możesz kosztownie zapłacić pózniej za robocizne napędów... Przed zabawą przełaczasz sprzęgiełka recznie jeszcze na delikatnym szutrze i ognia w teren i masz ta 100% pewności ze naped przód już cie nie zawiedzie zresztą wygladaja super są chromowane i nie musisz przerabiac przednich dekli bo ich nie zakładasz... Wpisz w google WARN 29091 i zobaczysz jakie sa rasowe nie porównywalne wykonanie z AVM które miałem założyc ale mi też ktoś pomógł i odradził i tu Cię pozdrawiam Grzegorz dzieki...
Założenie jest proste wystarczy podciać tuleje zabezpieczjacą starą sprzegę na piascie która jest tam nasadzona oczywiscie bez jej wyciagania delikatnie kątuweczką z cieniusieńką tarczą przy samym ksieżycu dla lepszego spasowania...
Jak zdejmiesz sprzegę orginał to zobaczysz sam prosta robota a wtedy nie zleżnie od warunków pogodowych i ilosci kilometrów przód zawsze będzie sie załączał i spinał półosie z kołami a wał krecił całością... Jesli sie zdecydujesz to mój tele 501-095-638 służe radą na gruncie... Pozdrawiam
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=13


Temat: Musso 2900 TD
po asfalcie jak nie bedziesz robił za ostrych startow(co musso w td potrafi robic na ciepłym asfalcie ) to powinno chodzic pozatym jak zadko w teren to załozysz reczne sprzegiełka( avm, warn) radze uwazac na zakretach stbilne normalnie auto niezle sie wychyla
Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=539