My Box

Temat: Szukam Safrane !!!

a jak potrzebujesz wygodnego samochodu do jazdy, bez szaleńczych zapędów, to może też być 2.0 16V. Oczywiście piszę tutaj o fazie drugiej tego modelu. Nie jeździłem dieslem, więc się nie wypowiem.
Więc ja polecę 2.2dT pomimo małej ilości (115) koni pod maską na tą masę to i tak autko jest bardzo zrywne i można troszkę poszaleć w bardzo niskim wydaniu. Wydaję mi się, że chyba 2.2dT będzie bardziej odpowiedni niż 2.0 16V. Poza tym, że auto ciężkie to silniki 16V potrzebują wspiąć się wyżej na obroty niż 8V więc to kolejny problem przy rozpędzaniu Przy delikatnej jeździe 2.2dT będziesz w stanie oscylować spalaniem około 6l/100km w trasie i max 8l w mieście a czasami w porywach do 10l Z zawieszeniem i układem hamulcowym tragedii nie ma bo w każdej wersji te same ceny ale jeżeli chodzi o silnik to dość wysoki koszt wymiany rozrządu no i sprzęgła jeżeli dwumasa jest na wymarciu oczywiście koszt sprzęgła można o połowę obniżyć stosując zamiennie zamiast typowej dwumasy koło sztywne i koszt takiego sprzęgła to max 1500zł gdzie przy dwymasie koszt samego koła to jakieś 3000zł . Wielki plus dla silnika ze względu na to, że jest bezkolizyjny tzn jeżeli padnie rozrząd to auto się zatrzyma ale z silnikiem nic się nie stanie.
Źródło: renaultsafrane.fora.pl/a/a,1582.html



Temat: Nowe sprzęgła LUK`a

czy kyos mogl mi by wyjasnic o co chodzi z wewnatrzna regulacja sprzegla.

Nie wiem oco chodzi z ta regulacja ( bo moze masz tu na mysli omege) ale w vw tdi nic sie nie reguluje w sprzegle. wyciagasz stare, wstawiasz nowe albo przynajmniej w lepszym stanie i tyle. Ma tylko pasowac wszystko wymiarami, typami itd. Ludziska wstawiaja tylko zamiast dwumas jednomasy od innych silnikow ewentualnie firma valeo robi zastepcze uklady na bazie jednomasu ( zamach jednomasowy+ tarcza z tlumikiem skretnym+ docisk + łozysko wyciskowe). Przy oryginale z dwumasą jest w zasadzie tak samo tylko ze zamach ma ten tlumik( i dlatego jest to kolo dwumasowe) a tarcza sprzeglowa jest sztywna. W omie nie masz dwumasy raz ze strasza konstrukcja to dwa benzyna 6 garowa nie potrzebuje wytlumiania jak diesel 4 garowy.
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3235


Temat: Koło dwumasowe - zamiana na sztywne.
przerabialem temat w mondeo MK3 , zamiast dwumasy zakladalem sztywne kolo ale kompletne ze sprzeglem i lozyskiem-wysprzeglikiem(mondeo z 9o konnym motorem diesel) auto lata jak ta lala

Źródło: umserwis.fora.pl/a/a,2003.html